General

Els Serveis d’Intervenció Socioeducativa es reinventen per fer front a la situació d’excepcionalitat

Els Serveis d’Intervenció Socioeducativa (SIS), que atenem infants i famílies en situació de vulnerabilitat, hem vist com el tancament dels centres escolars i la suspensió de totes les activitats grupals ha afectat els nostres serveis. Per a continuar cobrint les necessitats de les persones que ateníem abans de l’estat d’alarma, ens hem hagut de reinventar. El nostre objectiu s’ha centrat en seguir acompanyant a totes les persones i famílies que ateníem abans de l’estat d’alarma, fent especial atenció en donar suport i oferir orientacions i recomanacions sobre com afrontar aquesta situació excepcional derivada del COVID-19. Per tal de dur a terme un seguiment i acompanyament òptims, segons les circumstàncies ens permeten, s’ha contactat amb altres serveis que atenen a les famílies per crear respostes adaptades a les necessitats.

Ens hem preocupat d’estar al dia de les noves informacions i canvis que es van produint a nivell social per tal d’avançar-nos als escenaris que se’n puguin derivar. Per aquest motiu, hem realitzat seguiments tant telefònics com a través de videotrucades, i hem procurat adaptar-nos al màxim possible a cada context familiar.

En la línia d’atenció dels i les infants de 0 a 3 anys, hem creat materials sobre pautes d’alimentació, d’higiene i de rutines i hàbits. També hem elaborat un ventall de recursos per a donar resposta a les necessitats de les famílies. Aquestes necessitats s’han detectat en coordinació amb les llevadores de cada municipi.

Les professionals dels Espais Lúdics estan a disposició de les famílies per parlar, resoldre dubtes o facilitar-los altres recursos que puguin necessitar i es comuniquen periòdicament amb tots els nens i nenes i a les seves famílies per donar-los suport continuat i oferir-los recursos per fer front a la situació que es deriva del confinament. S’ha derivat cada necessitat concreta a l’entitat, recurs o centre escolar que correspongués.

En previsió que la situació de confinament s’allargaria i que el tercer trimestre es realitzaria a través d’internet, es va esbrinar si les famílies disposaven o no de connexions digitals domèstiques per a seguir les activitats i poder treballar online. El 17 % dels nens i nenes dels Espais Lúdics tenen problemes de connectivitat. Per aquest motiu, adaptem les activitats setmanals a la nova realitat i també a les situacions de cada infant i les seves famílies. A través del feedback que ens fan les famílies, anem construint conjuntament aquesta nova manera d’aprendre.

S’ha creat un blog específic per atendre les necessitats derivades del confinament:  on es publiquen les activitats que fan els nois i noies i també s’hi recullen consells pel COVID-19 tant a nivell de salut com a nivell d’habilitats familiars i recursos pels aprenentatges.

La línia del SIS que s’ocupa del suport familiar ha continuat treballant la millora d’habilitats parentals i també ha donat suport extraordinari per l’estat de confinament, especialment en relació a la gestió emocional dels infants i dels mateixos pares i mares, compartint recursos per afrontar les noves necessitats que van sorgint i acompanyant les famílies en la gestió de la nova situació escolar. En aquest sentit, cal remarcar la coordinació amb els Serveis Socials i el contacte amb les tutores del centre educatiu per tal de garantir el treball i el seguiment educatiu a  casa.

Recordem que per contactar amb les professionals dels diferents serveis que ofereix el SIS es pot fer a través del telèfon 972 71 58 39 o bé per correu electrònic socioeducatius@ripolles.cat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s